"Aku adalah seorang musafir yang sedang mencari kebenaran, manusia yang mencari petunjuk di tengah kerumunan manusia, rakyat yang mengidamkan kemuliaan negaranya, kebebasan, ketenangan dan kehidupan yang sejahtera dibawah naungan Islam yang suci, aku seorang hamba yang mengenal tujuan hidup.....Inilah diriku, lalu sipakah anda?
> hassan al-Banna<

Jumaat, 31 Ogos 2012

CINTA suatu ANUGERAH (^_^)

Selamat Petang SAHABAT.....

LumraH kehidupan sifat wanita yang ingin ada teman disisinya...
aKu malu sendirian, hahaha...senyum tak sudah2 berangan ajer...huhu...
aku cuba agar tidak melayan perasaan ini lagi, tetapi serius la...hatiku terus galak melayang jauh entah ke mane... ^^,

MasyaALLAH..MasyaALLAH..
hebat sungguh dugaan yang ALLAH SWT ciptakan buat hamba NyA yang lemah sepeti aku. Ombak perasaan yang melanda seolah oalh menyiksa aKu unTuk sentiasA bersama Dan meliHat dia (amboi).... Namun hakikatnya aku hanya mengintai Dia dari jauh kerana aKu sedar .. dan masih waras lagi untuk memeliHara kenikmatan perasaan ini yang ada kalanya membuai rasa dan adakalanya menyesakkan ..huh...

Duduk berseorangan AKU MULA MENGGAMBARKAN SEJARAH AGUNNYA CINTA ZULAIKHA ke atas NABI YUSUF a.s hingga MEMUNGKINKAN  SEGALA YANG KELIHATAN SEAKAN MUSTAHIL . ulungnya CINTA KHADIJAH buat SUAMI yang juga penghulu segalA NABI MUHAMMAD SAW sehingga tiadayang dapat MENANDINGI PENGORBANANNYA hingGa ke hembusan NAFAS YANG TERAKHIR. SUCINYA CINTA KASIH ZAINAB , PUTERI RASULULLAH yang sanggup menangguhkan HIJRAHNYA DEMI SUAMI TERCINTA namun akhirnya akur jua dipisahkan lantaran harus MEMILIH HALUAN IMAN ANTARA SUAMI DAN AYAH .. lalu serta merta kupanjatkan doalu ke hadrat ILLAHI 

       "SEGALA PUJI KEPUNYAAN ALLAH YANG DENGAN NIKMATNYA SEMPURNA 
                                                      SEGALA   KEBAJIKAN"

SAHABAT, cinta hatiku. Berdosakah aku kerana mencintai DIA??? . Aku keliru apa yang harus aku lakukan ni... Jiwaku risau, hatiku bimbang CINTA ini bakal membuatkan aku berdosa  dan melalaikanku.


'Ya Allah, jika dia adalah nama yang telah ditetapkan menjadi jodohku, maka mudahkanlah ya Allah. Satukan hatiku dan hatinya, dan jagalah hati kami sebelum menjadi yang halal di sisiMu. Namun ya Allah, jika dia bukanlah nama yang ditakdirkan untukku, aku redha ya Allah. Cuma pintaku, Kau jauhkanlah aku darinya, bimbinglah aku, dan temukanlah aku dengan seseorang yang lebih baik darinya.'


 YA ALLAH, JANGAN IZINKAN AKU ANDAI MASANYA BELUM TIBA
اللهم إني أسألك حبك وحب من يحبك وحب ما يقرني إليك وأدخلني الجنة مع الحب   
.. Ya Allah, aku memohon kecintaanMU, kecintaan orang yang sentiasa mencintaiMU, kecintaan apa sahaja mendekatkan diriku kepadaMU, dan masukkanlah aku ke syurga bersama-sama kecintaan itu..   




SEMOGA SEGALA YANG BAIK TERCIPTA UNTUKKU.....ameen ya rabb !!!


Tiada ulasan:

Catat Ulasan